kulucka-makinası

Kuluçka makinesi nasıl yapılır? Civciv Makinesi Yapımı

Merhaba arkadaşlar,

Kuluçka makinesi kanatlı hayvanların (tavuk,ördek,kaz,bıldırcın,güvercin vb.) doğal ortam koşullarını sağlayarak yavruların dünyaya gelmesi için tasarlanmış bir makinedir.Bu yazımda tavukları baz alarak kuluçka makinesinin nasıl yapılacağını anlatacağım. Öncelikle doğal ortam koşullarını anlatalım.

Civcivler yumurtadan sağlıklı bir şekilde çıkabilmek için 37,5 C (+-1)  sabit sıcaklığa ihtiyaç duyarlar.

Doğal koşullarda anneleri içgüdüsel olarak ortalama 2 saatte bir gagalarıyla yumurtayı sağa sola çevirirler.

%50-60 oranında nem ve oksijen.

Yukarıda sayılan doğal koşulları kuluçka makinesinde sağlamaya çalışacağız.Kuluçka Makinası genel görünüm

Malzemeler:

-Hassas termostatlı ayarlanabilir ısıtıcı veya sadece ayarlanabilir termostat,

-40 veya 60 watt lık ampul( ısıtıcı yok ise),

-Servo veya step motor,

-Motoru çalıştırmak için ayarlanabilir röle( zamanlayıcı),

-Kuluçkaya yatırmak istediğiniz yumurta sayısına göre orta büyüklükte kutu( tahta,köpük veya ısı yalıtımı olabilecek benzer kutu),

-Bir adet bilgisayar fanı.

Bu arada sitemizimin ziyareçisi olan Serhat adlı arkadaşımız tarafında yapılan kuluçka makinasını görmek için tıklayınız.

Yapılışı:

Kutunun en altına bir adet geniş kap koyuyoruz.Bu işlem yukarıda belirttiğimiz nemli ortamı sağlamak için.

Kutunun yan kısımlarından birisine 2-3 cm çapında bir delik açıyoruz.Önüne bilgisayar fanını monte ediyoruz.Bu işlem havalandırmayı sağlamak için.

Kutunun tam orta kısmından şekilde görüldüğü gibi karşılıklı olarak iki delik açıyoruz.

Deliklerden bir tane demir mil geçirip üzerine yumurtaları koyabileceğimiz mekanizmayı yerleştiriyoruz.

Yine şekilde görüleceği gibi step veya servo motoru mekanizmaya ve kutuya monte ediyoruz.

Buradaki mekanizmanın amacı yukarıda belirttiğimiz doğal ortamlarda annenin gagasıyla yaptığı çevirme işlemini zamanlayıcı sayesinde ortalama 2 saatte bir motorlar aracılığıyla mekanizmayı çevirerek yumurtaların dönmesini sağlamak.

Son olarak, ampulü veya ısıtıcıyı kutunun uygun bir yerine montalıyoruz.

Sistemin çalışması:

Kutunun içerisindeki ısıtıcıdan uzak kısımda olan termostat ortamın ısısını ölçüyor.Ortam ısısı ayarlanan ısının üstündeyse ısıtmayı durdurmayı, altındaysa ısıtmayı devam ettirmeyi sağlıyor.Ayarlı röle sayesinde ortalama 2 satte bir motor ve fan çalışarak yumurtaların dönmesi ve temiz hava ile havalandırılması sağlanıyor.En altta bulunan kaptaki su ise ortam sıcaklığından dolayı buharlaşarak gerekli nemi sağlıyor.Bu şekilde 21 günde civcivleriniz çıkacaktır. Yukarıda anlattığımız mekanizma bununla sınırlı değildir.İşin mantığı doğal ortam koşullarını sağlayabilmek.Gerisi size kalmış.

Soru görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

Yumurtaların yerleşeceği hareketli mekanizma

Kuluçka kutusu

Mekanizmanın yandan görünüşü ve motor bağlantısı

Kuluçka Makinası genel görünüm

 

 

Ayrıca Kontrol Et

aynı anda dans eden robotlar

1069 Robot Aynı Anda Dans Ederek Dünya Rekoru Kırdı

Çinli şirket tamı tamına 1069 robotu aynı anda dans ettirerek Guinnes Rekorlar Kitabına adını yazdırmayı başardı.

86 yorumlar

  1. fan sürekli çalışsa olmazmı

  2. BU İŞLEM İÇİN PLC GEREKLİMİDİR ?

    • Bence gerek yok, ısıtıcı için termostat otomatik ısıtıyor zaten, geriye bir fan ve yumurtaları çevirecek mekanizmanın motoru kalıyor. Onları da basit bir röle ile halledebilirsin.

  3. merhaba izmirde oturuyorum bana yapabilirmisiniz bir kuluçka makinesi 30 u yumurta alabilicek yapabilirim derseniz fiyat veebilirmisnz?

    • Tabiki yaparım, sorun değil, ancak buradan(Ankara) izmire kargo ücreti biraz pahalı olur ama, dilerseniz bi fiyat çıkartıp, özelliklerini detaylandırıp size fiyat verebilirim.

  4. Merhabalar karamanda yaşıyorum 30 luk kuluçka makinası yaptırmak istiyorum fiyatı ne tutar acaba bilgi verebilirmisiniz.

  5. Merhaba bende 30 lu kuluçka makinası yaptırmak istiyorum ama bir fiyat söyleseniz Sinop merkezi

  6. Düşün dümde hobi olarak yapacağım yani 30 Lu yerine 15 li yaparmısınız

    • Tabiki 15 lide yaparım,fiyat konusunda bilgilendiricem sizi. Ancak kargo ücretini ayrıca hesaplattırıcam.

      • Tamam toplam olarak bir fiyat verirseniz,bide buzdolabı olmasa da olur normal bir yalıtımlı da olur nem ölçerede gerek yok.

  7. Fan i 2 saattebir calistirsak kac dakka calistiralim

  8. 30 tane yumurta ne kadar yer kaplar yani ne kadar genis kutu yapalim

  9. Peki 25 -30 yumurta alacak olan bir kutuyu isitmak icin 20 gunde ortalama ne kadar elektrik harcariz

  10. Veya kac tl lik ?

    • şöyle hesaplayalım, diyelimki saatte 50 watt harcayan bir ısıtıcı taktınız. Bu ısıtıcı saatte bir yarım saat çalışırsa (yalıtım iyi olursa daha az çalışır) 24 saatte yani bir günde 12 saat çalışır . yani 12 saat X 50 Watt = 600 Watt 600 Watt x 20 gün= 12000 Watt buda 12 Kw yapar. Yani ısıtıcınız 20 günde 12 Kw elektrik harcar. 1 Kw elektrik ort 0,380 TL. 12×0,380= 4,46 TLlik elektrik harcar 😀

  11. Merhabalar bende birtane makine yaptim herşey çok iyi oldu ama bir turlu çevirme motorunu yapamiyorum yardimci olursaniz sevinirim

    • Öncelikle ellerinize sağlık, bana makinanın detaylı resimlerini ve videosunu gönderebilirmisiniz, hatta varsa çizimide alıyım. Size en uygun şekilde çevirme motoru açısından yardımcı olayım.

  12. ben 50 lik kuluçka makinası yaptırmak isitiyorum yapbilrmisiniz
    fiyatı ne kadar olur

  13. merhaba ben 30 lu bir kuluçka makinası istiyorum yalıtımlı bir kutu olarak buzdolab deil izmir e istiyorum bni bilgilendirebilirmisiniz bana e mail adresimden ulaşabilirsiniz

  14. Kardeşim ben ona ugrasma zamanim yok sen yapip bana yolasan. Numarani verebilirsin

  15. slm bende 15 li istiyorum, fiyatını ve kargo fiyatı nedir teşekkürler. Afyon-dinar yada balıkesir neresi uygun olursa kargoyu gönderebilirsiniz.

  16. Merhabalar.eskişehirdeyim 30 luk bir makina kargo dahil.fiyat verebilirmisiniz.teşekkürler.

  17. 15’li bir kulucka makinesini kac tl ye yapiyorsunuz arayarak ulasrsanz sevrnm 0538 965 74 90

  18. kolay gelsin bi makina yaptim tabiri caizse kara duzen iki adet fan bi ayarlanabilir termostat ikivtane ampul ve el ile cevirme mekanizmasi 25yumurtalik altina genisce bi kaba su koydum kontrolettim sürekli iki saatte cevirdim duzenli olarak ama 25 taneden 6 tane cikti eksigim ne fazlam ne yardimicbolabilir misiniz teşekkür ederim

    • Öncelikle ellerinize sağlık. Mutlaka resimlerini bekliyorum 😀 . 25 taneden 6 tane çıkması gerçekten az. Çıkmayan yumurtaları kırıp baktınızmı, daha sonra adığınız yumurtalar döllenmemiş olabilir. Aldığınız yumurtalardaki tavuk ve horoz oranı nedir, son olarak sıcaklığı sürekli olarak ölçtünüzmü, yan, 37 derece civaındamıydı ? Havalandırmayı hangi zamanlarda yaptınız ? Son olarak resimlerini ve videosunu yollarsanız sizin için sitemde yayınlarım.

      • evet hocam kırıp baktim civcivler olusmus ama cikamamis sanirim bu benim ilk denemem oldugu icin nem olayindan dolayi oldu çünkü 3 4 gun kabun icinde su olmadan calisti yani nem olayi yoktu sicaklik genelde 37-39 derece arasiydi havalandirma olayini makinanin kapagi da ki bosluklardan aliyor diye extra havalandirma yapmadim fotograf nasil gonderecegim 🙂

  19. 545 732 61 61 bana da 30 lu lazim ne kadara cikiyor

  20. hocam 30 luk tam otomatik bir makinanın fiyatı ne kadar mail atarsanız sevinirim

  21. 15lik fiyatini vede ankarada elden teslim aliniyor mu ogrenebilir miyim

  22. Telno bni ararsaniz bn de 15 li alacam
    05453078263

  23. kardeş bayburttan yazıyorum ben.banada ücretler hakkında bilgi verirsen sevinirim

  24. merhaba bıldırcın yumurtalarım bu gün 18 günlük oldu ancak çıkan yok hala nem ölçerim yok 1 litrelik su tasım dolu 36 derece sıcaklık yumurtaları kendim kırayımmı bekleyimmi yardımcı olabilirmisiniz

  25. Slm izmirden yaziyorumm. Bildircin besliyorum.20 dişi 6 erkek var. Yumurtalarini kendim ciksrmak ustiyorum.40 yumurtalik kukucka makinasi lazimm. Fiyat verirseniz almak istiyorum.Teşekkürler. mujdatay17@gmail.com

  26. Amatör olarak bildircin besliyoruz 15 li otomatik kuluçka makinesi fiyatını öğrenebilir miyim erzin/hatay

  27. ben ılk olarak 2012 yılında bır ekmek sepetı ıle işe başladım akvaryum ısıtıcısını termostat olarak kızartrma tavasının elegının ıcıne 8 yumurta koydum nemıde su kabına koyarak sagladım dondermeyı kendım yaptım bu halde 1 yumurtadan cıvcıv cıktı ve bu bana ılham verdı eskı bır buzdolabından yaptım bu sefer 150 yumurta kapasıtelı 4 raflı bılgısayar fanlı dıgıtal termostat cevırme motoru 2 saatte 15 dk donuyor ve dakıkada 2 tur atıyor nemı de yıne dolabın altındakı ısıtan ampullerın yanına koydugum plastık kaplarla sagladım yalnız ılkınde 40 yumurta koydum 12 tane cıktı nemden dıyerek nem ıcın su kabına bırde akvaryum ısıtıcısı taktım bu sefer 150 yumurta koydum bu seferde 150 yumurtadan 36tanesı cıktı ancak bu sefer cıkanların cogunlugunun ayakları felclı ıdı ve bırkacgun sonra olduler kullandıgım yumurtalar koy yumurtasıydı 150 yumurtanın 146sı ıcınde olusmus ama cıkamamıslar cıkanlarda felc olunca vebalınden korktugum ıcın bıraktım dolap aynen duruyor bu ısı hobı olarak yapıyordum kırılıp cıkmaları bana heyecan verıyordu aceba neyı eksık yapıyor olabılırım yada nemınımı ıyı ayarlayamıyorum bılgı ıstıyorum selam ve dua ıle……

    • Öncelikle bu işi yaparken inanç ve vicdanı elden bırakmadığınız için Allah yardımcınız olsun. Buradaki en önemli unsur sıcaklığın kontrolü, sıcaklığı hiç ölçtünüzmü hangi derecelerde gidip geliyor. Isı yalıtımınız vardır ancak çokmu sıcak içerisi çokmu soğuk,daha sonra ise içeriye temiz hava girişi oluyormu, yani co2 lihavayı dışarı atıp temiz havayı hangi aralıklarla içeri veriyorsunuz. İçerisi çokmu nemli. Bunların hepsini kontrol etmede ve özellikle elektronik olarak ölçmede fayda var. Size öncelikli önerim elektronik 0.1 derece hassasiyete sahip bir termostat. İkincisi hemen hemen 2 saatte bir 2-3 kere yumurtaları dönderecek mekanik bir sistem ve nem kontrolü son olarak co2 havadan daha ağır olduğu için alt kısımda olacaktır. Yani temiz havayı üstten verip kirli havayı alttan atan br havalandırma sistemi. Kolay gelsin iyi çalışmalar. Allah yardımcınız olsun.

  28. Oncelikle sa ben 14 yaşındayım. Ama yaşıma göre çok işler başarıyorum ben kuluçka makinesini 12 yaşından beri yapmak istiyordum ama yapamadım şimni el attım malzemelerimin çoğu hazır sadece internetten ısı ve nem ölçer gettitiricem o kadar benimki 16lık çevirme sistemini oda parfümünün dkikalık motoruyla yaptım sorum şu. Acemiyim en.düzgün şekilde yumurtadan civciv çıkar

  29. Merhaba bana 20 yumurtalık kulucka makinası kaç para fiyati yardimci olursaniz memnun olurum.

  30. 20 kuluçka makinesi fiyatı ne kadar acaba alıcam ben bi tane yeni makine yaptım tuttu ama havalandırma olması gerek

  31. 30 luk kuluçka makinası yaptırmak istiyorum fiyat ne kadar acaba

  32. herhangi normal ir ampul olurmu aaba ??

  33. herhangi normal bir ampul olur mu acaba ??

  34. numaramı versem ararmısın acaba bişe sormak istiyorum

  35. 15 lik ve 30 luk ne kadar acaba

  36. Başarılı bi yazı olmuş emeğinize sağlık efendim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir